Компетентісна освіта: від теорії до практики
Навчальні предмети мають великий потенціал для розвитку ключових компетентностей дітей. Потрібно лише спробувати вийти за традиційні межі сприйняття предмету та задіяти інтегративні та інтерактивні технології.
Ці питання обговорювали педагоги Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №117 (дир. Олена Угліцька) на практичному семінарі «Компетентністний потенціал навчальних предметів»
Учитель, який обирає компетентнісний підхід, більше не є звичайним «ретранслятором» навчального матеріалу, він перетворюється на організатора освітньої діяльності з безліччю можливостей. Неабияк змінюється і роль учня: пасивне сприйняття й відтворення знань трансформується в дослідницьку та самоосвітню діяльність.
Педагоги закладу на семінарі презентували свій досвід використання компетентностей у викладанні різних навчальних предметів. Оксана Харченко, вчитель української мови та літератури розповіла колегам, як правильно використовувати державну мову в різних нестандартних ситуаціях. Лариса Маховикова, вчитель математики змоделювала математичні ситуації, де можна застосувати іноземні мови, інформаційно-цифрові технології та проявити підприємливість. Дмитро Данилко, вчитель історії створив ситуації, де вчителі показали свою ініціативність, соціальну та громадянську обізнаність. Вчителі початкових класів презентували досвід роботи з екологічної та здоров’язбережної грамотності. Світлана Лузан, вчитель хімії презентувала компетентності у природничих науках і технологіях та показала фрагменти STEM-уроків, що на сьогодні є пріоритетним напрямком у модернізації освітньої галузі.
#RECKON практичного семінару: я так вважаю, я так думаю, мабуть буде так, звучав так: «Намагайтеся робити заняття зі свого навчального предмету універсальними, шукайте оптимальні способи поєднання теорії та практики. Адже лише всебічний розвиток ключових компетентностей школярів дозволить якісно підготувати їх до самостійного життя. А це, в свою чергу, допоможе зробити молоде покоління успішним, освіченим і самодостатнім».