А+ Збільшити шрифт

А- Зменшити шрифт

ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

опубліковано: 30 листопада 2022 оновлено: 25 листопада 2024

 

                                                                      ПОВІДОМЛЕННЯ

                                  про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

 

АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «КРИВОРІЗЬКИЙ ЗАЛІЗОРУДНИЙ КОМБІНАТ», Код згідно з ЄРДПОУ 00191307

 

інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

  1. Інформація про суб’єкта господарювання

Юридична адреса: 50029, Дніпропетровська обл., місто Кривий Ріг, Покровський р-н, вулиця Симбірцева, будинок 1А. Контактний номер телефону: (0564) 444-23-00, (0564)95-84-18; електронна пошта [email protected].

(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)

       2.Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи1.

Планована діяльність, її характеристика.

Планована діяльність передбачає розкриття та розробку багатих залізних руд

горизонтів 1575 і 1650 м ш. «Тернівська». Реконструкцію з метою підтримання потужностей підприємства, за адресою: м. Кривий Ріг, Тернівський район, вул. Грицевця 1, проммайданчик шахти «Тернівська». Видобування залізних руд здійснюється відповідно до діючого Спеціального дозволу на користування надрами № 2556 від 12 жовтня 2001 року, площа складає 114,1 га. Запаси корисних копалин затверджені протоколом ДКЗ СРСР від 26.04.1985 № 9719, від 18.12.1985 № 9885; та протоколом ДКЗ України від 28.09.2016 № 3662, від 11.09.2018 № 4508, згідно останього родовище поля шахти «Тернівська» (колишня назва - шахта ім. Леніна)

багатих залізних руд визнане підготовленим до подальшої експлуатації. Відпрацювання запасів здійснюється у межах гірничого відводу, що складає 560,6 га згідно Акту про надання гірничого відводу № 3404 від 26.12.2018 р.

Технічна альтернатива 1.

Передбачається розкриття і розробка багатих залізних руд горизонтів 1575 і 1650 м шахти «Тернівська». Реконструкція з метою підтримання потужності підприємства, за адресою: м. Кривий Ріг, Тернівський район, вул. Грицевця 1, проммайданчик шахти

«Тернівська». В технічних рішеннях проєкту передбачається реконструкція поверхневого комплексу, яка буде здійснюватися у 2 черги: I черга будівництва: реконструкція надшахтної будівлі; реконструкція дробильного корпусу; будівництво очисних споруд дощових вод. II черга будівництва: реконструкція корпусу сортування з заміною трьох грохотів ГИТ-51 м на три грохоти HG18/36/1 компанії SIEBTECHNIK, з одночасним будівництвом аспіраційної установки, що дозволить підвищити ступінь очищення повітря до європейських стандартів.

Технічна альтернатива 2.

Передбачається впровадження розкриття і розробку багатих залізних руд горизонтів 1575 і 1650 м шахти «Тернівська». Реконструкція з метою підтримання потужності підприємства, за адресою: м. Кривий Ріг, Тернівський район, вул. Грицевця 1, проммайданчик шахти «Тернівська», з використанням грохотів ГИТ-51 м та діючої аспіраційної системи у корпусі сортування.

         3.Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.

Місце    провадження    планованої    діяльності    знаходиться    в    межах шахти

«Тернівська» та її проммайданчиків за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, Тернівський район, вул. Грицевця 1. Загальна площа земельних ділянок шахти

«Тернівська» АТ «КЗРК» складає 244,5516 га, за такими кадастровими номерами земельних ділянок: 1211000000:07:214:0003 площею 233,2373 га; 1211000000:07:350:0007 площею 1,5486 га; 1211000000:07:295:0004 площею 9,7657 га.

Право користування даними земельними ділянками – оренда згідно з Договорами оренди земельних ділянок.

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.

Не розглядається. Планована діяльність здійснюється у межах погодженого гірничого відводу, на площі згідно Спеціального дозволу на користування надрами та договорів оренди земельних ділянок.

          4.Соціально-економічний вплив планованої діяльності

Впровадження планованої діяльності дасть можливість розвитку товариства, забезпечення країни сировиною, а місцевого населення — робочими місцями; поповнення місцевого бюджету за рахунок сплати податків, відрахування на соціальні заходи, компенсацій та відшкодування місцевим жителям за відселення та знесення житлових будинків. Для захисту житлових будинків селища і ставків від шкідливого впливу підземних гірничих робіт передбачені гірничі заходи захисту, що полягають в залишені в надрах запобіжних ціликів.

          5.Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)

Розкриття і розробка багатих залізних руд горизонтів 1575 і 1650 м шахти«Тернівська» передбачає видачу руди з горизонтів 1575 м та 1650 м на денну поверхню скіповим підйомом через дробарно – бункерний комплекс (ДБК) горизонту 1650 м ствола «Тернівський». Пуста порода з обох горизонтів видається через бункерний комплекс (БК) гор. 1650 м ствола «Сліпий – Допоміжний» на гор.1125 м і далі до ствола «Тернівський», в якому скіповим підйомом видається на поверхню. Транспортування руди та пустої породи по горизонтам здійснюється електровозами з вагонетками по кільцевому маршруту.

Продуктивність шахти «Тернівська» складе:

-   по руді 1860 тис. т. на рік;

-   по пустій гірській породі 180 тис. т. на рік.

Режим роботи підприємства прийнятий – 3 зміних7 годинх305 днів. Проєктом передбачається:

-   поглиблення стволу «Фланговий» з гор. 1500 до гор. 1650 м;

-   поглиблення стволу «Сліпий – Допоміжний» з гор.1575 до гор. 1650 м;

-   поглиблення стволу «Тернівський» гор. 1575 м до гор. 1650 м;

-   будівництво рудного ДБК нижче гор. 1650 м. ствола «Тернівський» і породного БК нижче гор. 1650 м ствола «Сліпий – Допоміжний».

    Переробка видобутої руди, її складування та відвантаження буде здійснюватися на проммайданчику дробильно - сортувальної фабрики (ДСФ) шахти «Тернівська». Проєктом передбачається реконструкція надшахтної будівлі, дробкорпусу, а також корпусу сортування поверхневого комплексу ДСФ шахти «Тернівська» для встановлення нового обладнання із збереженням існуючої технології.

     Пусті породи доставляються на поверхню скіпами у приймальний бункер надшахтної будівлі та конвеєром № 10 транспортується до будівлі завантажувального бункеру. З бункеру пуста порода завантажується в автотранспорт та вивозиться для рекультивації південної частини відпрацьованого кар’єру №3. Некондиційна рудна фракція (НФРМ) видаляється в приймальний бункер ДСФ. Транспортування некондиційної рудної фракції (хвостів) передбачається автомобільним транспортом у відведені місця для складування з метою можливої подальшої переробки.

      Подальша розробка родовища багатих руд на двох горизонтах – 1575 м та 1650 м передбачається із залишенням частини руди у запобіжних ціликах для збереження житлових масивів.

      Реконструкцію поверхневого комплексу дробильно – сортувальної фабрики шахти «Тернівська» прийнято проводити у дві черги будівництва:

I черга будівництва:

-   реконструкція надшахтної будівлі;

-   реконструкція дробильного корпусу;

-   будівництво очисних споруд дощових вод.

II черга будівництва:

-      реконструкція корпусу сортування з заміною трьох грохотів ГИТ-51 м на три грохоти HG18/36/1 компанії SIEBTECHNIK, з одночасним будівництвом аспіраційної установки.

         6.Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1

При проектуванні планованої діяльності враховані екологічні, санітарно - гігієнічні, протипожежні, містобудівні й територіальні обмеження згідно з вимогами чинних нормативних документів. Екологічні обмеження встановлюються згідно природоохоронного законодавства України. Врахування специфіки впливу планованої діяльності на довкілля проводиться відповідно до вимог чинного законодавства.

-       Обмеження впливу на повітряне середовище шляхом дотримання вимог не перевищення    гранично   допустимих    концентрацій   (ГДК)   шкідливих   речовин в атмосферному повітрі;

-      Обмеження впливу на водне середовище у відповідності до Водного кодексу України та інших чинних нормативно-правових актів;

-       Обмеження   впливу   на   рослинний   і   тваринний   світ   у   відповідності до законодавчих   вимог   щодо:   збереження   біорізноманіття   об’єктів   рослинного і тваринного    світу;    збереження    умов    місцезростання    об’єктів   рослинного світу; недопустимості   погіршення   середовища   існування,   шляхів   міграції    та умов розмноження диких тварин; запобігання небажаним змінам природних рослинних угруповань та негативному впливу на них господарської діяльності тощо;

-   Обмеження впливу на ґрунти шляхом дотримання значення ГДК забруднюючих речовин в ґрунті, нормативів радіаційної безпеки, дотримання вимог Земельного Кодексу України, Закону України «Про охорону земель»;

-          Максимально   можливе    використання    відходів   повторно    у виробництві, забезпечення розміщення відходів у навколишньому середовищі екологічно безпечним способом згідно з Законом України «Про відходи» та іншого природоохоронного законодавства;

-         Дотримання   нормативів   шумового   впливу   на   межі   найближчої житлової забудови.

щодо технічної альтернативи 2

Теж саме, що для технічної альтернативи 1.

щодо територіальної альтернативи 1

Передбачається: дотримання територіальних обмежень, визначених містобудівною, інженерно-транспортною та промисловою інфраструктурою, яка склалася на території планованої діяльності та поряд з нею; забезпечення меж санітарно-захисної зони та допустимого рівня впливу шкідливих факторів на цій межі; використання земельних площ в межах земельних ділянок, наданих у користування у відповідності з вимогами чинного законодавства, використання відведеного гірничого відводу.

щодо територіальної альтернативи 2

Не розглядалась.

        7.Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1

Шахта «Тернівська» діюча, перед початком проектування були проведені інженерно – геологічні дослідження, техніко – економічне обґрунтування доцільності реконструкції, увесь обсяг необхідних дослідницько-вишукув альних робіт. Проектом передбачене використання сучасної високопродуктивної техніки на гірничопідготовчих роботах та очисному вийманні. Проектні рішення відповідатимуть чинному законодавству України, та передбачатимуть впровадження технологічних заходів, які в повній мірі забезпечуватимуть допустимий рівень забруднення навколишнього середовища. Інженерна підготовка і захист території здійснюється існуючою на шахті та проммайданчиках інфраструктурою.

щодо технічної альтернативи 2

Теж саме, що для технічної альтернативи 1.

щодо територіальної альтернативи 1

Інженерна підготовка і захист території здійснюється існуючою на шахті та проммайданчиках інфраструктурою. Планована діяльність здійснюється у межах погодженого гірничого відводу та договорів оренди земельних ділянок. Дотримання проектних рішень в період будівництва і експлуатації, що забезпечуватиме раціональне використання природних ресурсів. Передбачаються охоронні, захисні та компенсаційні заходи.

щодо територіальної альтернативи 2

Не розглядалась.

       8.Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля: щодо технічної альтернативи 1

Сфера можливого впливу в процесі розкриття і розробки багатих залізних руд горизонтів 1575 і 1650 м шахти «Тернівська», реконструкції з метою підтримання потужності підприємства, за адресою: м. Кривий Ріг, Тернівський район, вул. Грицевця 1, проммайданчик шахти «Тернівська» охоплює:

−вплив на атмосферне повітря - прийнятний у разі дотримання технологічних режимів експлуатації. Негативний у разі виникнення аварійних ситуацій;

−вплив на рослинний та тваринний світ – прийнятний у разі дотримання технологічних режимів експлуатації. Негативний у разі виникнення аварійних ситуацій;

−вплив на клімат та мікроклімат - прийнятний;

−вплив на техногенне середовище – прийнятний у разі дотримання технологічних режимів експлуатації. Негативний у разі виникнення аварійних ситуацій;

−вплив на соціальне середовище – прийнятний;

−вплив на водне середовище - прийнятний у разі дотримання технологічних режимів експлуатації. Негативний у разі виникнення аварійних ситуацій;

−вплив на геологічне середовище - прийнятний у разі дотримання технологічних режимів експлуатації. Негативний у разі виникнення аварійних ситуацій;

−вплив на ґрунти – прийнятний у разі дотримання технологічних режимів експлуатації. Негативний у разі виникнення аварійних ситуацій.

 

щодо технічної альтернативи 2

Сфера можливого впливу в процесі розкриття і розробки багатих залізних руд горизонтів 1575 і 1650 м шахти «Тернівська», реконструкції з метою підтримання потужності підприємства, за адресою: м. Кривий Ріг, Тернівський район, вул. Грицевця 1, проммайданчик шахти «Тернівська», з використанням грохотів ГИТ-51м та діючої аспіраційної системи у корпусі сортування охоплює:

−вплив на атмосферне повітря – суттєвий, негативний;

−вплив на рослинний та тваринний світ – прийнятний у разі дотримання технологічних режимів експлуатації. Негативний у разі виникнення аварійних ситуацій;

−вплив на клімат та мікроклімат - прийнятний;

−вплив на техногенне середовище - негативний;

−вплив на соціальне середовище – негативний;

−вплив на водне середовище - прийнятний у разі дотримання технологічних режимів експлуатації. Негативний у разі виникнення аварійних ситуацій;

−вплив на геологічне середовище - прийнятний у разі дотримання технологічних режимів експлуатації. Негативний у разі виникнення аварійних ситуацій;;

−вплив на ґрунти – прийнятний, у разі дотримання технологічних режимів експлуатації. Негативний у разі виникнення аварійних ситуацій.

 

щодо територіальної альтернативи 1

Теж саме, що для технічної альтернативи 1.

щодо територіальної альтернативи 2

Не розглядалась.

           9.Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

Об'єкт планованої діяльності відноситься до другої категорії видів планованої діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля, згідно підпункту 3.1 пункту 3 частини 3 статті 3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» від 23.05.2017 р. № 2059-VIII.

            10.Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)

           Підстави для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля відсутні.

           11.Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля відповідає ст.6 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» від 23.05.2017 № 2059-VIII та Додатку 4 Постанови КМУ від 13.12.2017 р.

№ 1026.

            12.Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.

Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:

   підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності;

   аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;

    надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;

    врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.

    У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

    Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

    Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.

    На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

     Тимчасово, на період дії та в межах території карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби (COVID-19), спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до повного його скасування та протягом 30 днів з дня скасування карантину, громадські слухання не проводяться і не призначаються на дати, що припадають на цей період, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля.

      13.Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

       Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

       Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.

      У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

        14.Рішення про провадження планованої діяльності

Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Висновок з оцінки впливу на довкілля, у якому визначено допустимість провадження такої планованої діяльності (ч. 3 ст. 11 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»)

(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на

довкілля”)

що видається в Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України

(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)

та інші документи дозвільного характеру, передбачені законодавством, за умови що вони не передбачають встановлення (затвердження) змін у діяльності, затвердженій (схваленій) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження (згідно пункту 9 статті 9 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля»)

           15.Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України. Поштова адреса: 03035 м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, контактна особа – заступник директора департаменту – начальник відділу оцінки впливу на довкілля Департаменту екологічної оцінки – Грицак Олена Анатоліївна. тел./факс. (044) 206-31-40, 206-31-50; e-mail: [email protected].