З 01.01.2020 монетизована пільга – безготівка або готівка
З 01.10.2019 набрав чинності Порядок надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі (далі – Порядок), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 р. № 373, який визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінсоцполітики для виплати пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі.
Згідно вищезазначеного Порядку управлінням праці та соціального захисту населення виконкому Тернівської районної у місті Кривому Розі ради (далі-Управління) на підставі даних Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (далі - Реєстр), нараховується сума пільги, виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, кількості членів сім’ї, які мають таке право відповідно до законодавчих актів, та з урахуванням встановлених цін/тарифів (внесків) і державних соціальних нормативів у сфері житлово-комунального обслуговування. Виплата розрахованої суми пільги здійснюється у грошовій безготівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок Мінсоцполітики в АТ «Ощадбанк».
Нарахування пільг на оплату житлово-комунальних послуг виконується на соціальні нормативи згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 №409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування».
Розраховані Управлінням суми пільг перераховуються АТ «Ощадбанк» для подальшого проведення ним розрахунків з надавачами послуг за кожного конкретного пільговика. Перерахування коштів за послуги (витрати) здійснюється у такій послідовності: постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення, постачання гарячої води, централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання та розподіл електричної енергії, постачання та розподіл природного газу, поводження з побутовими відходами, послуги з управління багатоквартирним будинком, внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку.
За підсумками опалювального сезону суми невикористаних коштів перераховуються з рахунка для виплати пільг на рахунок пільговика, відкритий в АТ «Ощадбанк». У разі відсутності відкритого рахунка в АТ «Ощадбанк» рахунок відкривається за заявою пільговика до АТ «Ощадбанк». Відкриття здійснюється в порядку, визначеному АТ «Ощадбанк».
За отриманням інформації про будь-які питання, пов’язані з нарахуванням пільги, пільговики звертаються до Управління.
За отриманням інформації про спожиті послуги, нараховані суми за послуги, розмір заборгованості (переплати) пільговики звертаються до управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг.
За отриманням інформації про операції, здійснені за обліковим записом пільговика щодо перерахування коштів управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг, пільговики звертаються до АТ “Ощадбанк”. Інформація надається в порядку, визначеному АТ “Ощадбанк”.
З 01.01.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2019 №1123, якою внесено зміни до Порядку, а саме: у разі подання заяви після 15 жовтня (15 травня) протягом опалювального (неопалювального) сезону пільга надається у грошовій готівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок пільговика в уповноваженому банку з місяця, що настає за місяцем подання заяви. Тобто пільговик може звернутися до Управління (вул. Ухтомського, буд. 23) з заявою на отримання пільги у грошовій готівковій формі на банк, реквізити якого будуть вказані у заяві.