ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
опубліковано:
19 січня 2022
оновлено:
25 листопада 2024
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ПІВНІЧНИЙ ГІРНИЧО-
ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ" (ПРАТ «ПІВНГЗК»)
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові
Код згідно з ЄДРПОУ 00191023
фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або
серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від
прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це
відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ПІВНІЧНИЙ ГІРНИЧО-
ЗБАЕАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ» (ПРАТ «ПІВНГЗК»).
Генеральний директор - Скачков Андрій Анатолійович.
Місцезнаходження юридичної особи: 50079, Україна, Дніпропетровська обл.,
м. Кривий Ріг, Тернівськийрайон.
Контактний номер телефону: +38(056) 400-63-01.
Е-гпаіІ: [email protected], [email protected]
2. Планована діяльність, н характеристика, технічні альтернативи*.
Планована діяльність, її характеристика.
«Нове будівництво комплексу споруд для подачі біопалива за адресою: Україна,
Дніпропетровська область, м. КривийРіг, проммайданчик ПРАТ «ПІВНГЗК»».
Метою впровадження планованої діяльності є зменшення витрат природного газу на
випалювальних машинах Luгgі-552 А, В ЦВО-2 ПРАТ «ПІВНГЗК» за рахунок спалювання
в них підготовленого твердого біопалива (подрібненого лушпиння соняшника) разом з
природним газом. Для здійснення подачі біопалива на випалювальні машини Lurgі-552 А,
* Суб'єкт господарювання має право розглядати більше технічних та територіальних альтернатив.
В буде використовуватись Комплекс із заміщення природного газу твердим біопаливом
(Комплекс КЗТБ).
Комплекс КЗТБ євласністю організації ТОВ «ТЕПЛО В МІСТІ», код ЄДРПОУ
42690925, яка надаватиме ІТРАТ «ПІВНГЗК» послуги із заміщення природного газу.
Збільшення попиту і споживанняокатків,посилення вимог до їх якості, вимагають
впровадження модернізації технологічних процесів, а за для зменшення їх собівартості
необхідне впровадження технологій із застосуванням альтернативного палива, однією з
яких є заміщення природного газу.
Технічна альтернатива 1.
Переваги використання лушпиння соняшника для заміщення природного газу:
-вид біопалива, виготовлений з біологічно відновлювальної сировини, з високою
теплотворною властивістю, тоді як запаси природного газу є обмеженими;
-низька собівартість сировини, у порівнянні зі зростаючою вартістю природного
газу;
- під час спалювання даного виду біопалива для заміщення природного газу
виділяється порівняно невисока концентрація забруднюючих речовин у повітря.
Реалізація технології заміщення природного газу альтернативним біопаливом
(лушпинням соняшника) передбачає встановлення на незайнятій території біля ЦВО-2
комплексу споруд та обладнання, яке буде під’єднано довипалювальних машин Lurgi-552
А, В без внесення істотних змінв існуюче обладнання, а саме:
-встановлення на випалювальних машинах Ілдг§і-552 А, В комбінованих
пальникових плит (по 12 од. на випалювальну машину);
- розташуванняна території ЦВО-2 ПРАТ' «ПІВНГЗК» комплексу приймально-
розвантажувального обладнання для приймання та транспортування підготовленої
біомаси. Ділянка дозволяє розмістити все необхідне обладнання, забезпечує
протипожежні розриви, дозволяє безперешкодно організувати транспортні потоки для
доставки і вивантаженнябіопалива та не перешкоджає існуючим транспортним потокам;
- монтаж транспортних пневмопроводів (від ємностей тимчасового зберігання
біопалива —до кожної випалювальної машини), також передбачається можливість
приєднання резервних ліній подачі в разі непередбачених ситуацій (чи поточних ремонтів
і обслуговування) основного обладнання.
Технічна альтернатива 2.
З метою зменшення собівартості основної продукції (окатків) у зв’язку зі значним
збільшенням вартості природного газу розглянуто варіант переходу на інші види палива -
кам’яне вугілля.
Використання кам’яного вугілля у порівнянні з лузгою соняшника має ряд недоліків:
- будівництво додаткових складів для зберігання кам’яного вугілля, що призведе до
появи нових неорганізованих джерел викидів речовин у вигляді суспендованих твердих
частинок, недиференційованих за складом, в атмосферне повітря.
-необхідність дробити та сушити кам’яне вугілля, що призведе до утворення
додаткових джерел викидів речовин у вигляді твердих суспендованих частинок та
шкідливих газів, об’ємів споживання природного газу на сушіння вугілля;
- обмежені запаси даного виду палива на території Україні, у порівнянні з
відновлюваними запасами лушпиння соняшника;
- вугільний пил є вибухонебезпечним, а вугілля схильне до ендогенних пожеж;
- кам’яне вугілля має зольність та вміст сірки у декілька разів більші, ніж лушпиння
соняшника, тому його спалювання у випалювальних машинах призведе до збільшення
викидів в атмосферне повітря забруднюючих речовин у вигляді суспендованих твердих
частинок, недиференційованих за складом, та діоксиду сірки.
Таким чином, враховуючи дефіцит вугілля, його підвищену пожежну та екологічну
небезпечність у використанні,необхідність додаткових витрат на його переробку та
зберігання,а також співвідношення цін та тарифів на паливо-енергетичні
ресурси,найбільш обґрунтованим з точки зору екологічної безпеки є використання
лушпиння соняшника в якості палива.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Основні технічнірішення, передбачені планованою діяльністю, будуть
впроваджуватисяна незайнятійтериторіїїснуючого та діючого цеху виробництва окатків —
ЦВО-2ПРАТ«ПІВНГЗК».
Об’єкт, що розглядається планованою діяльністю, розміщуєтьсяв межах земельного
відводу ПРАТ "ПІВНГЗК" Кривого Рогу та Криворізького районуДніпропетровської
області (кадастровий номер земельної ділянки 1211000000:07:001:0036), витяг з
державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права постійного
користування № 119122429 від 30.03.2018 р.
Тип власності: комунальна власність. Цільове призначення: 11.01 - для розміщення
та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що
пов'язані з користуванням надрами. Площа: 530,5628 га.
Організація ТОВ «ТЕПЛО В МІСТІ», код ЄДРПОУ 42690925, буде
будувати комплекс споруд для подачі біопаливана території ЦВО-2 ПРАТ «ПІВНГЗК»
згідно з договором на право користування (земельний сервітут) № 37 від 11.01.2022 р. на
частині земельної ділянки площею 0,0765 га.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Оскільки планована діяльність проваджується в межах існуючого підприємства,
територіальні альтернативи не розглядаються.
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності
Нове будівництво комплексу споруд для подачі біопалива за адресою: Україна,
Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, проммайданчик ПРАТ «ПІВНГЗК» виконується
з метою зменшення витрат природного газу на випалювальних машинах Lurgi-552 А, В
ЦВО-2 ПРАТ «ПІВНГЗК» за рахунок спалення в них альтернативного біопалива
(подрібнене лушпиння соняшника), що дозволяє:
- зменшити собівартість продукції, що випускається, за рахунок зменшення
споживання природного газу, що є основним вартісним енергоресурсом;
- комбінувати використання відновлювальних джерел енергії (біопаливо) разом з
обмеженими (природний газ);
- збільшити забезпечення підприємств відповідного регіону виробленою
продукцією;
- організувати додаткові робочі місця, що підвищить зайнятість місцевого
населення.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої
діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)
Планованою діяльністю передбачається економія природного газу шляхом
заміщення його подрібненим лушпинням соняшникового насіння. У випалювальних
машинах одночасно буде спалюватися і природний газ, і подрібнене лушпиння
соняшнику.У зв'язку з тим, що нове будівництво комплексу споруд для подачі біопалива
до випалювальних машин Lurgi-552 А, В на проммайданчику ПРАТ «ПІВНГЗК» буде
відбуватися в межах території існуючого підприємства, додаткове відведення земельних
ресурсів не потрібно.
Основні техніко-економічні показники
Найменування основного показника Одиниці вимірювання Значення показника
Встановлена теплова потужність
Комплексу КЗТБ МВт 73,3
Загальне максимальне споживання
електроенергії Комплексом КЗТБ кВт/год 400
Проєктневиробництво окатків випалювальними
машинами Lurgi-552 А, В тис. т/рік 6561,451
Мінімальний об’ємподачі біопалива Комплексом
КЗТБ при заміщенні 20% природного газу на 2
технологічних лініях т/рік 49000
Максимальнийоб’єм подачі біопалива Комплексом
КЗТБ при заміщенні 80% природного газу на 2
технологічних лініях т/рік 197000
Проектне споживання природного газу
випалювальними машинами 552 А, В тис. м3/рік 111544,667
Мінімальне заміщення природного газу на 2
технологічних лініях (20%) тис. м3/рік 22308,9
Максимальне заміщення природного газу на 2
технологічних лініях(80%) тис. м3/рік 89235,7
Габаритні розміриКомплексу КЗТБ (Д х ПІ х В) м 25,0x13,5x5,1
ВагаКомплексу КЗТБ кг 36000
Кількість робочих місць, в т.ч. новостворених місце 8
Загальна кількість працюючих осіб 15
Тривалість будівництва Комплексу КЗТБ місяць 2
Площа земельної ділянки га 0,0765
Площа забудови, існуюча/проєктована
(проектована забудова встановлюється на
проектоване покриття) м2 11,2/191,0
Площа проектованого покриття м2 477,5
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1
- по ^забрудненню атмосферного повітря: значення гранично-допустимих
концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених пунктів.
Відповідно до чинного законодавства, викиди забруднюючих речовин від стаціонарних
джерел не повинні перевищувати "Нормативи гранично допустимих викидів
забруднюючих речовин від стаціонарних джерел", затверджені Наказом Мінприроди
України № 309 від 27.06.2006 р.;Дозвіл на викиди для ПРАТ «ПІВНГЗК» № 121103720001
від 21.05.2020 р.
-п о забрудненню підземних та поверхневих вод: значення фонових показників
підземних та поверхневих вод;
- операції у сфері поводження з відходами здійснювати із додержанням санітарних
та екологічних норм у спосіб, що забезпечує можливість подальшого використання
відходів як вторинної сировини і безпеку для навколишнього природного середовища та
здоров’я людей;
- мінімізація утворення відходів і максимально можливе використання їх у
виробничому процесі;
- забезпечення нормативів рівня впливу фізичних факторів (шуму) на стан здоров'я
людей при будівництві та експлуатації об'єкту.
- дотримання меж санітарно-захисних зон;
- дотримання правил пожежної безпеки.
Територіальні обмеження, визначені містобудівними умовами та обмеженнями та
договорів оренди земельних ділянок, а також інженерно-транспортною та промисловою
структурою (забудовою) існуючої промислової території.
щодо технічної альтернативи 2
Аналогічно технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1
Оскільки, планована діяльністьпроваджується
вмежахіснуючоготадіючогопідприємства, територіальнаальтернатива 1 нерозглядається.
щодо територіальної альтернативи 2
Не розглядається.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за
альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1
Впровадження планованої діяльності здійснюватиметься на території земельного
відводу ПРАТ «ПІВНГЗК», яка відноситься до промислової зони, що не суперечить
рішенням Генерального плану місцевості. Додаткове відведення земельної ділянки під
об'єкт проектування не передбачається.
Заходи з інженерної підготовки та захисту території включають в себе: вертикальне
планування, організацію відведення дощових і талих вод. При цьому виконані такі основні
вимоги;
- максимально збережений існуючий рельєф;
- максимально збережені ґрунти та деревні насадження;
- відведення поверхневих вод із швидкостями, які виключають ерозію ґрунтів;
- мінімального обсягу земляних робіт;
- збереження й використання ґрунтового шару при насипах і виїмках.
, . Відведення дощових і талих вод передбачене зі спланованої території на існуючий
прилеглий проїзд з жорстким покриттям.
щодо трхнічної альтернативи 2
Аналогічно технічній альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1
Оскільки, планованадіяльністьпроваджується
вмежахіснуючоготадіючогопідприємства, територіальнаальтернатива 1 нерозглядається.
щодо територіальної альтернативи 2
Не розглядається.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1
Клімат і мікроклімат
Планована діяльність не матиме значного впливу на клімат і мікроклімат в
розглянутому районі через виділення незначної кількості парникових газів, вологи і
тепла.
Повітряне середовище
При експлуатації об'єкта:?мкмл забруднюючих речовин в атмосферне повітря при
спалюванні компонентів палива (природний газ та лушпиння соняшникового насіння);
розвантаження біопалива з автотранспорту до приймального бункера.
При будівництві: викиди забруднюючих речовин при проведенні будівельних робіт;
при роботі автотранспорту та спецтехніки; при розвантажувально-навантажувальних,
зварювальних та фарбувальних роботах.
Геологічне середовище
Впровадження планованої діяльності здійснюватиметься на території земельного
відводу ПРАТ «ПІВНГЗК».
Будівництво та експлуатація проектованого об’єкту не призведе дозначного впливу
на геологічну та структурно-тектонічну будови в даній місцевості, що не спричинить
виникнення карстових і селевих явищ, зсувів, не викличе змін стану і властивостей
масивів порід, що призводять до деформації земної поверхні.
Водне середовище
Впливна воднесередовище пов’язаний звикористаннямводинагосподарсько-
побутовіпотребитапотребипожежогасіння.Розрахунковіпоказникивитративодипідприємст
вом залишаютьсябез змін.
Технологічніпроцеси,яківідбуваютьсянаоб’єкті,щорозглядаєтьсявиключаютьможлив
істьнегативного впливуна поверхневі і підземніводй.
Оборотне водопостачання не використовується. Мережі водопостачання і
каналізаціїреконструкціїне підлягають.
Додаткове навантаження та вплив на підземні води - не передбачається.
Ґрунт, земельні ресурси
Додаткового відведення земельної ділянки під об'єкти планованої діяльності не
передбачається. Планована діяльність проводитиметься в межах земельного відводу
ПРАТ «ПІВНГЗК».
Всі відходи, що утворюються при будівництві та експлуатації проектованого об'єкту,
будуть передаватися стороннім організаціям згідно з договорами або розміщуватися у
спеціально відведених місцях чи об'єктах.
Таким чином, за умови виконання проектних рішень, вплив на ґрунтовий покрив та
земельні ресурси зведено до мінімуму.
Рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти
Планована діяльність не зачіпає землі сільськогосподарського призначення та
селітебні території.
Планована діяльність не змінить стан сформованих в районі ПРАТ «ПІВНГЗК»
біотопів флори і фауни.
Заповідні об'єкти в зоні впливу об'єкта відсутні.
Під час планованої діяльності не передбачається знесення зелених насаджень.
Навколишнє соціальне середовище (населення)
Соціальна організація прилеглих територій, умови проживання місцевого населення,
діяльність житлово-цивільних об'єктів в ході запланованої діяльності не порушуються.
Невеликий вплив при роботі будівельної техніки, яка є джерелом шуму та вібрації.
Отже, планована діяльність не призведе до погіршення здоров’я та умов
життєдіяльності місцевого населення.
Шумове навантаження
При експлуатації об’єкта:
Планована діяльність передбачає створення нових джерел шуму від встановлення
нового обладнання, але при дотриманні проектних рішень, не призведе до суттєвих змін
існуючого рівня шумових характеристик навколишнього середовища в місці
впровадження діяльності.
При будівництві:
Основними джерелами шумового навантаження при проведенні будівельних робіт є
автотранспорт та будівельна техніка, вплив тимчасовий.
щодо технічної альтернативи 2
Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля аналогічні технічній
альтернативі 1.
щодо територіальної альтернативи 1
Прийняті санітарно-гігієнічні, протипожежні, містобудівельні й територіальні
обмеження згідно діючих нормативних документів, зокрема: ДСП 173-96 «Державні
санітарні правила планування та забудови населених пунктів» (затверджені наказом МОЗ
України від 19.06.1996 р. №373, зареєстрованим у Мін’юсті 24.07.96 р. за №379/14040),
ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій» (введений в дію 01.10.2019 р.
наказом Мінрегіону України №104 від 26.04.2019 р.) (перелік не є вичерпним).
щодо територіальної альтернативи 2
Не розглядається.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів
діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають
оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 2 Закону
України "Про оцінку впливу на довкілля")
Згідно ст. З (частина 3, п. 5) "установки для випалювання або агломерації металевих
руд (у тому числі сульфідної руди);" Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»
№2059-VIII від 23 травня 2017 року, планована діяльність«Новебудівництво комплексу
споруддля подачбіопалива за адресою: Україна, Дніпропетровська область, м. КривийРіг,
проммайданчцкіІРАТ «ПІВНГЗК»» відноситься до другої категорії видів діяльності та
об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на
довкілля.
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на
довкілля(в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на
довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного
транскордонного впливу (зачеплених держав)
Підстави для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля відсутні.
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає
включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає
включенню до звіту з оцінки впливу на довкілляпередбачаєтьсявідповідно вимогам
Закону "Про оцінку впливу на довкілля" (ст. 6) та Постанови Кабінету Міністрів України
від 13 грудня 2017 р. № 1026 "Про затвердження Порядку передачі документації для
надання висновку з оцінки впливу на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля
та Порядку ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля "(Додаток 4).
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній
громадськості
Планована суб’єктом господарювання діяльність по проекту може мати значний
вплив на довкілля і підлягає оцінці впливу на довкілля згідно Закону України "Про оцінку
впливу на довкілля". Оцінка впливу на довкілля передбачає:
1) підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
2) проведення громадського обговорення планованої діяльності;
3) аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої
додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої
від громадськості під час громадського обговорення, іншої інформації;
4) надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на
довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого попереднім підпунктом;
5) врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження
планованої діяльності, вказаного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку із оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки
впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує
недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її
провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на
довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості
для участі у цій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня
деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу планованої
діяльності на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого
суб'єктом господарювання звіту із оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту із оцінки впливу на довкілля протягом
щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість подавати будь-які
зауваження і пропозиції до звіту та планованої діяльності, а також взяти участь у
громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення на стадії
звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено у оголошенні про початок
громадського обговорення.
Тимчасово, на період дії та в межах території карантину, встановленого Кабінетом
Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої
респіраторної'хвороби (СОУГО-19), спричиненої коронавірусом 8АК8-СоУ-2, до повного
його скасування та протягом ЗО днів з дня скасування карантину, громадські слухання не
проводяться і не призначаються на дати, що припадають на цей період, про що
зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу
на довкілля.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації,
що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Протягом 20 робочих днів з дня офіційного оприлюднення цього повідомлення на
веб-сайті Єдиного реєстру із оцінки впливу на довкілля громадськість має право надати
уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і
пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації,
що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваження і пропозиції, вкажіть унікальний реєстраційний номер
справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки
впливу на довкілля (зазначений у шапці повідомлення). Це значно спростить процес
реєстрації та розгляду Ваших зауважень та пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть
розміщені у Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту
господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що подають
зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх
персональних даних. Суб’єкт господарювання при підготовці звіту з оцінки впливу на
довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано
відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані в процесі громадського
обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації. Детальна інформація про
це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14.Рішення про провадження планованої діяльності
Відповідно до законодавства рішенням про провадження планованої діяльності буде:
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»)
Дозвіл на виконання будівельних робіт
що видається
Державною інспекцією архітектури та містобудування України.
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
15. Усі зауваження та пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу
досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки
впливу на довкілля необхідно надсилати до
Відділу оцінки впливу на довкілля Департаменту екологічної оцінки, контролю та
екологічних фінансів Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України,
03035, м. Київ, вул. Василя Липківського, буд. 35; тел.(044) 206-31-40, (044) 206-31-50.
Пошта для направлення зауважень і пропозицій, для процедур ОВД, що здійснюється
Міндовкілля:[email protected]. Контактна особа: Грицак Олена Анатоліївна.
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та
контактна)