А+ Збільшити шрифт

А- Зменшити шрифт

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області надсилає актуальну податкову інформацію для ознайомлення суб’єктів господарювання - юридичних та фізичних осіб з нормами діючих положень Податкового кодексу ...

опубліковано: 08 липня 2021 оновлено: 09 липня 2021
   
Контролюючий орган має право визначити суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за
три звітні податкові роки
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що нормами п. п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Податкового
кодексу України (далі – ПКУ) визначено: контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити суму грошових
зобов’язань, передбачених ПКУ або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою,
відповідальною за нарахування сум податкових зобов’язань з окремого податку або збору, контроль за сплатою якого
покладено на контролюючі органи, застосування штрафних (фінансових) санкцій та нарахування пені, є контролюючий
орган.
Обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об’єкта/об’єктів житлової та/або
нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем
податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості (п. п. 266.7.1    п. 266.7 ст. 266 ПКУ).
Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року (п. п. 266.6.1 п. 266.6 ст. 266 ПКУ).
Податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку, обчисленого згідно з п. п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, та
відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів
житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку контролюючим органом у порядку,
визначеному ст. 42 ПКУ, до 01 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком) (п. п. 266.7.2  п.
266.7 ст. 266 ПКУ).
У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові повідомлення-рішення у строки,
встановлені п. п. 266.7.2  п. 266.7 ст. 266 ПКУ, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за
несвоєчасну сплату податкового зобов’язання. Податкове зобов’язання з податку на нерухоме майно, відмінне від
земельної ділянки, може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених п. 102.1 ст. 102
ПКУ (п. 266.10 ст. 266 ПКУ).
Контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 ст. 102 ПКУ, має право самостійно визначити суму грошових
зобов’язань платника податків у випадках, визначених ПКУ, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем
граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом (п. 102.1 ст. 102 ПКУ).
Отже, контролюючий орган має право визначити суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за три
звітні податкові роки.
Про це зазначила начальник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Чуб Ганна.
 Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://dp.tax.gov.ua/;
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Які земельні ділянки не підлягають оподаткуванню земельним податком?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що перелік земельних ділянок, які не підлягають
оподаткуванню земельним податком, наведено у ст. 283 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Так, земельний податок не сплачується податок за:
- сільськогосподарські угіддя зон радіоактивно забруднених територій, визначених відповідно до закону такими, що
зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи (зон відчуження, безумовного (обов’язкового)
відселення, гарантованого добровільного відселення і посиленого радіоекологічного контролю), і хімічно забруднених
сільськогосподарських угідь, на які запроваджено обмеження щодо ведення сільського господарства (п. п. 283.1.1 п. 283.1
ст. 283 ПКУ);
- землі сільськогосподарських угідь, що перебувають у тимчасовій консервації або у стадії сільськогосподарського
освоєння (п. п. 283.1.2 п. 283.1 ст. 283 ПКУ);
- земельні ділянки державних сортовипробувальних станцій і сортодільниць, які використовуються для випробування
сортів сільськогосподарських культур (п. п. 283.1.3 п. 283.1 ст. 283 ПКУ);
- землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування - землі під проїзною частиною, узбіччям,
земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, штучними спорудами, тунелями,
транспортними розв’язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками, шумовими екранами, очисними
спорудами і розташованими в межах смуг відведення іншими дорожніми спорудами та обладнанням, а також землі, що
знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування
автомобільних доріг, а саме:
а) паралельні об’їзні дороги, поромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові
споруди, вловлюючі з’їзди, захисні насадження, шумові екрани, очисні споруди;
б) майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, склади, гаражі, резервуари для зберігання паливно-мастильних
матеріалів, комплекси для зважування великогабаритного транспорту, виробничі бази, штучні та інші споруди, що
перебувають у державній власності, власності державних підприємств або власності господарських товариств, у
статутному капіталі яких 100 відсотків акцій (часток, паїв) належить державі (п. п. 283.1.4 п. 283.1 ст. 283 ПКУ);
- земельні ділянки сільськогосподарських підприємств усіх форм власності та фермерських (селянських) господарств,
зайняті молодими садами, ягідниками та виноградниками до вступу їх у пору плодоношення, а також гібридними
насадженнями, генофондовими колекціями та розсадниками багаторічних плодових насаджень (п. п. 283.1.5 п. 283.1 ст.
283 ПКУ);
- земельні ділянки кладовищ, крематоріїв та колумбаріїв (п. п. 283.1.6 п. 283.1 ст. 283 ПКУ);
- земельні ділянки, на яких розташовані дипломатичні представництва, які відповідно до міжнародних договорів (угод),
згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, користуються приміщеннями та прилеглими до них
земельними ділянками на безоплатній основі (п. п. 283.1.7 п. 283.1 ст. 283 ПКУ);
 
- земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення
діяльності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку (п.
п. 283.1.8 п. 283.1 ст. 283 ПКУ).
 Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://dp.tax.gov.ua/;
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Про об’єкт оподаткування рентною платою за спеціальне використання лісових ресурсів
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що об’єктом оподаткування рентною платою за
спеціальне використання лісових ресурсів є:
► деревина, заготовлена в порядку рубок головного користування;
► деревина, заготовлена під час проведення заходів щодо поліпшення якісного складу лісів, їх оздоровлення, посилення
захисних властивостей (у деревостанах віком понад 40 років - рубки догляду за лісом, вибіркові санітарні рубки,
вибіркові лісовідновні рубки, рубки, пов’язані з реконструкцією, ландшафтні рубки і рубки переформування; незалежно
від віку деревостанів - суцільні санітарні та суцільні лісовідновні рубки);
► деревина, заготовлена під час проведення заходів з розчищення лісових ділянок, вкритих лісовою рослинністю, у
зв’язку з будівництвом гідровузлів, трубопроводів, шляхів тощо;
► другорядні лісові матеріали (заготівля живиці, пнів, лубу та кори, деревної зелені, деревних соків та інших
другорядних лісових матеріалів, передбачених нормативно-правовими актами з ведення лісового господарства);
► побічні лісові користування (заготівля сіна, випасання худоби, заготівля дикорослих плодів, горіхів, грибів, ягід,
лікарських рослин, збирання лісової підстилки, заготівля очерету та інших побічних лісових користувань, передбачених
нормативно-правовими актами з ведення лісового господарства);
► використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і
освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт.
Норми встановлені п. 256.2 ст. 256 Податкового кодексу України.
 Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://dp.tax.gov.ua/;
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Наслідки порушення неприбутковою організацією вимог (використання доходів (прибутків) виключно для
фінансування видатків на утримання)
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє неприбутковим підприємством, установою та
організацією для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств є підприємство, установа та організація (далі –
неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:
▪  утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової
організації;
▪ установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова
організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед
засновників (учасників у розумінні Цивільного кодексу України від 16 січня     2003 року № 435-ІV зі змінами та
доповненнями), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску),
членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Для цілей абзацу третього п. п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ
не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених п. п. 133.4.2 п. 133.4        ст.
133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ);
▪ установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова
організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям
відповідного виду, іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону
(для недержавних пенсійних фондів), або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у
результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення абзацу четвертого п. п. 133.4.1 п. 133.4
ст. 133 ПКУ не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та житлово-
будівельні кооперативи;
▪  внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).
Норми встановлені п. п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ.
Положення абзаців третього і четвертого п. п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ щодо вимог наявності установчих документів
не поширюються на бюджетні установи.
Згідно з п. п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для
фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів
діяльності, визначених її установчими документами.
Доходи неприбуткових релігійних організацій використовуються також для здійснення неприбуткової (добродійної)
діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення
благодійної діяльності, милосердя.
Підпунктом 133.4.3 п. 133.4 ст. 133 ПКУ визначено, що у разі недотримання неприбутковою організацією вимог,
визначених п. 133.4 ст. 133 ПКУ, а для релігійної організації – вимог, визначених абзацом другим п. п. 133.4.1 і п. п
133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ, така неприбуткова організація зобов’язана подати у строк, визначений для місячного
податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку
року (або з початку визнання організації неприбутковою в установленому порядку, якщо таке визнання відбулося
 
пізніше) по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити і сплатити суму самостійно
нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток. Податкове зобов’язання розраховується виходячи із суми
операції (операцій) нецільового використання активів. Така неприбуткова організація виключається контролюючим
органом з Реєстру та вважається платником податку на прибуток для цілей оподаткування з першого дня місяця,
наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення.
За період з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення, по 31 грудня податкового
(звітного) року така неприбуткова організація зобов’язана щокварталу подавати до контролюючого органу податкову
декларацію з податку на прибуток (з наростаючим підсумком), сплачувати податок у строк, визначений для квартального
періоду та подавати фінансову звітність у порядку, встановленому для платників податку на прибуток.
З наступного податкового (звітного) року така неприбуткова організація подає податкову декларацію з податку на
прибуток і фінансову звітність та сплачує податок на прибуток у порядку, встановленому розділу ІІІ ПКУ для платників
податку на прибуток.
Встановлення контролюючим органом відповідно до норм ПКУ факту використання неприбутковою організацією
доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені п. п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ, є підставою для виключення такої
організації з Реєстру і нарахування податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств, штрафних санкцій і
пені відповідно до норм ПКУ. Податкові зобов’язання, штрафні санкції і пеня нараховуються, починаючи з першого
числа місяця, в якому вчинено таке порушення (п. п. 133.4.4 п. 133.4       ст. 133 ПКУ).
 Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://dp.tax.gov.ua/;
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Надходження єдиного внеску на Дніпропетровщині перевищили минулорічний показник на 1 млрд 206,6 млн
гривень
Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) з початку 2021 року забезпечено надходження
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) на рівні 7 млрд 713,9 млн
гривень. Про це повідомила начальник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ганна Чуб.
За її словами, цьогорічний показник перевищує минулорічну суму сплати єдиного внеску за аналогічний період на 1 млрд
206,6 млн гривень.
У травні поточного року надходження єдиного внеску склали 1 млрд 529,6 млн грн, що на 318,7 млн грн більше, ніж у
травні минулого року.
Нагадуємо, що Законом України від 04 грудня 2020 року № 1072-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України
та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних
протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної
хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» фізичні особи – підприємці (ФОП) платники єдиного
податку першої групи звільнені від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску за періоди з 01 по 31 грудня 2020
року, з 01 по 31 січня, з 01 по 28 лютого, з 01 по 31 березня, з 01 по 30 квітня та з 01 по 31 травня 2021 року за себе.
Тобто, єдиний внесок «спрощенці» першої групи мали можливість не сплачувати за грудень 2020 року та з січня по
травень (включно) 2021 року.
Отже, вперше такі ФОП сплачують єдиний внесок – за червень - липень 2021 року.
Євген Олейніков: Налагодження автоматичного обміну податковою інформацією є стратегічним пріоритетом
Кроки України у напрямі запровадження автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки за стандартом CRS
обговорювалися під час зустрічі в.о. Голови ДПС Євгена Олейнікова з керівництвом та експертами Глобального форуму з
прозорості та обміну інформацією для податкових цілей. Участь у заході також взяли представники Міністерства
фінансів України.
«Питання належного налагодження автоматичного обміну інформацією є одним зі стратегічних пріоритетів у роботі ДПС
і ми налаштовані на досягнення прогресу і кінцевого результату у цьому напрямі. Багато вже було зроблено для
досягнення цієї мети. Зараз ми все систематизували і визначилися з тими ключовими напрямами і завданнями, які маємо
вирішити для досягнення подальшого прогресу», – наголосив Євген Олейніков.
За його словами, для успішного впровадження стандарту CRS було створено робочу групу, до складу якої увійшли
представники профільних департаментів, які будуть як відправниками такої інформації, так і її користувачами. ДПС вже
проведено низку заходів щодо імплементації стандарту автоматичного обміну інформацією, затверджено орієнтовний
план заходів з впровадження CRS.
Наразі фахівцями служби підготовлено відповіді для опитувальника щодо конфіденційності та захисту інформації в ДПС,
надісланого експертами Глобального форуму для визначення стану готовності податкової служби до здійснення
автоматичного обміну інформацією з точки зору наявності необхідних норм та практик для забезпечення
конфіденційності обміну податковою інформацією за допомогою відповідних інструментів.
«ДПС зацікавлена, щоб продовжити взаємодію з Глобальним форумом для проходження оцінки і виконання усіх
подальших кроків, необхідних для того, щоб на практиці реалізувати процес автоматичного обміну інформацією. Ми
готові до плідної роботи задля успішного досягнення результату», – підкреслив Євген Олейніков.
Участь України у системі автоматичного обміну інформацією дозволить отримувати від інших країн - учасниць в
автоматичному режимі дані про наявність за кордоном активів у резидентів України, визначати як ці кошти туди
потрапили та чи були сплачені з них податки. Тобто фактично мова йде про прозорість фінансових потоків та контроль з
боку держави за повнотою сплати податків.
Під час засідання експерти Глобального форуму в цілому позитивно оцінили готовність ДПС до імплементації стандарту.
Зокрема, зазначалося, що за наслідками проведеного експертною групою попереднього аналізу зроблено висновки, що в
ДПС належним чином організована система інформаційної безпеки та система у сфері управління людськими ресурсами.
 
Наголошувалося й на потужній системі ІТ-безпеки. На думку експертів, це дає підстави прогнозувати приєднання
України до системи обміну податковою інформацією вже у 2023 році.
Водночас є певні моменти, які податківцям потрібно ще доопрацювати задля успішного результату. Експерти
Глобального форуму запевнили представників ДПС у подальшій співпраці та наданні технічної допомоги задля
отримання високої оцінки готовності для приєднання до системи.
Нагадаємо, що Глобальний форум – це багатостороння структура, створена рішенням Ради Організації економічного
співробітництва та розвитку у 2009 році. Форум нараховує 162 учасники, серед яких всі країни G20, країни-члени ОЕСР,
міжнародні фінансові центри та країни, що розвиваються.
Ця організація уповноважена країнами G20 сприяти ефективному дотриманню міжнародних стандартів з прозорості та
обміну інформацією для податкових цілей, об’єднанню міжнародних зусиль для боротьби з ухиленням або несплатою
податків, незаконними фінансовими потоками. Крім того, Глобальний форум забезпечує технічне сприяння при
імплементації таких стандартів.
 https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/476819.html
Придбання товарів за межами території України та їх поставка нерезиденту без їх фактичного ввозу на митну
територію України: що з ПДВ?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу
України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування є операції платників ПДВ, зокрема, з: постачання товарів, місце
постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ; ввезення товарів на митну
територію України; вивезення товарів за межі митної території України.
З метою оподаткування ПДВ до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі
митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом
України.
Місцем постачання товарів є фактичне місцезнаходження товарів на момент їх постачання (п. 186.1 ст. 186 ПКУ).
Нормами п. 1 ст.74 глави 13 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI із змінами та доповненнями
(далі – МКУ) встановлено, що імпорт (випуск для вільного обігу) – це митний режим, відповідно до якого іноземні
товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх
необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.
Експорт (остаточне вивезення) – це митний режим, відповідно до якого українські товари випускаються для вільного
обігу за межами митної території України без зобов’язань щодо їх зворотного ввезення (п.1 ст.82.гл.15 МКУ).
Враховуючи те, що операції з придбання і постачання товарів здійснюються за межами митної території України, а саме
товари фактично не ввозяться на митну територію України та не вивозяться, то за даними операціями не виникає об’єкта
оподаткування ПДВ.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://dp.tax.gov.ua/;
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
ПРРО не може працювати в режимі офлайн після спливу встановлених граничних строків застосування такого
режиму
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що на період відсутності зв’язку між програмним
реєстратором розрахункових операцій (далі – ПРРО) та фіскальним сервером проведення розрахункових операцій
суб’єктом господарювання здійснюється в режимі офлайн, що може тривати не більше ніж 36 годин, та не більше ніж 168
годин протягом календарного місяця, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються
фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером згідно з Порядком визначення
діапазону, видачі, резервування, використання фіскальних номерів, що присвоюються електронним розрахунковим
документам під час роботи програмного реєстратора розрахункових операцій в режимі офлайн, затвердженим відповідно
до ст. 5 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у
сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Діапазон).
Норми встановлені п. п. 1 розділу V Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів
розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін
до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547» (далі – Порядок № 317) ПРРО не може
працювати в режимі офлайн після спливу встановлених граничних строків застосування такого режиму суб’єктом
господарювання (не більше ніж 36 годин підряд та 168 годин протягом календарного місяця), без наявного
невикористаного Діапазону, а також за наявності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером.
ПРРО має бути автоматично переведений із режиму офлайн у режим онлайн-обміну з фіскальним сервером у момент
відновлення зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером (п. п. 2 розділу V Порядку № 317).
Абзацом третім п. п. 3 розділу V Порядку № 317 передбачено, що програмне рішення ПРРО під час роботи в режимі
офлайн має забезпечувати постійний контроль щодо дотримання граничних строків застосування режиму офлайн,
інформувати особу, яка здійснює розрахункову операцію про залишок часу, протягом якого може тривати режим офлайн,
та припинити проведення розрахункових операцій у режимі офлайн у разі досягнення одного із граничних строків (36
годин підряд або 168 годин протягом календарного місяця).
 Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://dp.tax.gov.ua/;
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
 
Чи застосовується ПСП до доходу ФОП від здійснення підприємницької діяльності?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що податкова соціальна пільга (ПСП) не може бути
застосована до доходу самозайнятої особи від провадження підприємницької діяльності, а також іншої незалежної
професійної діяльності.
Норми визначені п. п. 169.2.3 п. 169.2 ст. 169 розділу IV Податкового кодексу України.
Згідно із п. п. 14.1.226 п. 14.1 ст. 14 ПКУ самозайнята особа – це платник податку на доходи фізичних осіб, який є
фізичною особою – підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є
працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.
Отже, ПСП не застосовується до доходів фізичних осіб – підприємців від здійснення підприємницької діяльності.
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://dp.tax.gov.ua/;
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
До уваги платників єдиного податку, які використовують земельні ділянки!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що платники єдиного податку звільняються від обов’язку
нарахування, сплати та подання податкової звітності, зокрема, з податку на майно в частині земельного податку за
земельні ділянки, що використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження
господарської діяльності (крім діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких
земельних ділянках, в оренду (найм, позичку) та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення
сільськогосподарського товаровиробництва.
Норми встановлені п. п. 4 п. 297.1 ст. 297 Податкового кодексу України.
 Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://dp.tax.gov.ua/;
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
На Дніпропетровщині за результатами фактичних перевірок в сфері обігу підакцизних товарів донараховано 19,9
млн грн акцизного податку та застосовано фінансових штрафних санкцій на суму майже 54,9 млн гривень
«Фахівцям Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) з початку 2021 року проведено 105
фактичних перевірок, в ході яких виявлено 88 порушень законодавства у сфері обігу підакцизних товарів, з яких 4 факти
роздрібної торгівлі алкогольними напоями без наявності відповідної ліцензії, 2 факти роздрібної торгівлі тютюновими
виробами без наявності відповідної ліцензії, 4 факти оптової торгівлі пальним без наявності відповідної ліцензії, 1 факт
роздрібної торгівлі пальним без наявності відповідної ліцензії,    2 факти зберігання пального без наявності відповідної
ліцензії, 15 фактів торгівлі алкогольними напоями за цінами нижчими від мінімальних роздрібних цін, 8 фактів
перевищення ліміту отриманого пального протягом календарного року, без реєстрації акцизного складу, 3 факти
відсутності реєстрації акцизного складу, 2 факти торгівлі алкогольними напоями без марок акцизного податку, 1 факт
торгівлі тютюновими виробами без марок акцизного податку, 1 факт торгівлі пальним через РРО не внесений до ліцензії,
1 факт торгівлі тютюновими виробами за цінами вищими від максимальних, 2 факти торгівлі алкогольними напоями на
розлив, 29 фактів не своєчасного подання довідки про фактичні залишки пального, 8 фактів не обладнання резервуарів
рівнемірами-лічильниками та/або витратомірами лічильниками, 1 факт подання звітності 1-ОА з недостовірними даними,
2 факти зберігання обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок, не внесеного до Єдиного реєстру
обладнання, 1 факт імпорту паперу цигаркового без наявності ліцензії на виробництво тютюнових виробів, 1 факт
заниження податкових зобов’язань з акцизного податку.
За результатами перевірок донараховано акцизного податку на суму 19,9 млн грн та застосовано фінансових санкцій на
суму 54,9 млн грн», – повідомив начальник управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС Денис Дегтярьов.
Про взаємодію органів ДПС із ЗМІ, податкові сервіси, порядок працевлаштування та проходження служби в ГУ
ДПС – на лекції для студентів Дніпровського державного аграрно – економічного університету
За організацією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) та Дніпровського державного
аграрно – економічного університету (далі – Університет) у форматі онлайн проведено лекцію для студентів ІІ курсу
Університету.
Від ГУ ДПС у лекції прийняли участь в.о. заступника начальника Леонов Валерій та провідні фахівці ГУ ДПС. Також на
лекції присутні викладачі Університету.
Відкрив захід Леонов Валерій, який акцентував увагу на тому, що податкова служба завжди приділяє особливу увагу
комунікаціям з молоддю.
«Особлива увага до молодого покоління зрозуміла, адже саме молодь – це майбутнє нашої країни, а також кадровий
потенціал податкової. Тому ми завжди раді бачити у наших рядах енергійних молодих спеціалістів, з амбіціями, з
креативними думками, які проявляють ініціативу і своєю працею на користь держави будуть і подалі підвищувати імідж
податкової служби.
Сьогодні ми готові поділитись інформацією про основні напрямки роботи нашої служби», - зазначив в.о. заступника
начальника ГУ ДПС.
На лекції студентів ознайомлено з роботою органів ДПС із засобами масової інформації (ЗМІ) та громадськістю,
перевагами сервісного обслуговування платників.
Крім того, слухачі отримали повну інформацію про порядок працевлаштування та проходження служби в ГУ ДПС.
 Захід пройшов у форматі обговорення питань, які цікавили молодь.
 
Студенти отримали професійні відповіді на свої запитання і проявили інтерес щодо пропозицій від працівників
податкової служби долучитись у майбутньому до їх лав.
Молода аудиторія подякувала за інформацію, отриману від податківців, яка обов’язково стане у нагоді під час вибору
професії.
Систематичне отримання коштів на картковий рахунок фізособи за товари є ознакою господарської діяльності,
яка підлягає реєстрації
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Державна податкова служба України констатує збільшення випадків приймання оплати продавцями товарів (послуг) на
карткові рахунки  фізичних осіб.
Здебільшого продавці, які використовують зазначену схему продажу, не зареєстровані суб'єктами господарювання у
встановленому порядку.
Такі розрахунки проводяться з грубими порушеннями податкового законодавства, продавці отримують необліковані
доходи, не сплачують визначені податки, збори та обов’язкові платежі.
У подальшому отримані кошти ймовірно використовуються на придбання контрафактних товарів, виплати заробітних
плат «у конвертах», тощо. Таке явище негативно впливає на стан наповнення державного бюджету.
Крім цього, покупець ризикує придбати товар сумнівної якості без можливості його повернення та захисту своїх прав,
адже розрахунковий документ у підтвердження оплати не видається.
Слід зазначити, що систематичне отримання коштів на картковий рахунок фізичної особи за товари (послуги) має всі
ознаки господарської діяльності, яка підлягає обов’язковій державній реєстрації.
За здійснення господарської діяльності без державної реєстрації передбачено адміністративну відповідальність – штраф у
розмірі до 85 тис. гривень з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних
внаслідок вчинення такого адміністративного правопорушення (ст. 164 КУпАП).
У випадку отримання пропозицій від продавців оплатити товари (послуги) на картковий рахунок фізичної особи просимо
інформувати податкові органи для вжиття відповідних заходів у межах визначеної законодавством компетенції.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням
 https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/476931.html
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://dp.tax.gov.ua/;
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
ФОП – «загальносистемник» - не платник ПДВ отримала бюджетне відшкодування ПДВ за період, коли була
платником ПДВ: що з доходом?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що оподаткування доходів фізичних осіб –
підприємців на загальній системі оподаткування визначено ст. 177 ІV Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Відповідно до п. 177.2 ст. 177 ПКУ, об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між
загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими
витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.
Так, до складу загального оподатковуваного доходу зараховується виручка, що надійшла фізичній особі - підприємцю як
в грошовій, так і в натуральній формі, а саме:
► виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в готівковій формі
безпосередньо підприємцю чи його працівникам на місці здійснення розрахунків (в т.ч. відсотки банку);
► виручка в натуральній (негрошовій формі);
► суми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів підприємництва за договорами цивільно-правового характеру за
порушення умов договорів та інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності.
Разом з тим, для фізичної особи – підприємця, зареєстрованого як платник податку на додану вартість, не включаються
до витрат і доходу суми податку на додану вартість, що входять до ціни придбаних або проданих товарів (робіт, послуг)
(п. 177.3 ст.177 ПКУ).
При цьому, фізичні особи – підприємці, які працюють на загальній системі оподаткування та зареєстровані платниками
ПДВ, в Книзі обліку доходів та витрат суми доходів і витрат відображають без ПДВ.
У разі якщо за результатами останнього податкового періоду особа має право на отримання бюджетного відшкодування,
таке відшкодування надається протягом строків, визначених розділом V ПКУ, незалежно від того, чи буде така особа
залишатися зареєстрованою як платник цього податку на дату отримання такого бюджетного відшкодування, чи ні (п.
184.9 ст. 184 ПКУ).
Враховуючи викладене, якщо фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування, яка не зареєстрована як
платник ПДВ, отримує бюджетне відшкодування за період, коли вона була зареєстрована платником ПДВ, то суми такого
бюджетного відшкодування не включаються до складу загального оподатковуваного доходу цієї фізичної особи –
підприємця.
 Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://dp.tax.gov.ua/;
https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;
https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
Чи сплачується по