А+ Збільшити шрифт

А- Зменшити шрифт

В Україні вперше стартував «Інженерний тиждень»

опубліковано: 19 січня 2020 оновлено: 20 січня 2020

            Інженерний тиждень – це можливість для вчителів перетворити власні школи на один тиждень на мейкерські та дослідницькі лабораторії. Інженерний тиждень – це проєкт для учнів молодших, середніх та старших класів, покликаний зацікавити наукою і дати їм поштовх до розвитку власного інженерного потенціалу.

            В українських школах з 13 по 17 січня 2020 проходив «Інженерний тиждень», який приурочений до дня народження Сергія Корольова та Всесвітнього дня дітей-винахідників. До проєкту долучилися 707 закладів освіти із всіх регіонів України. Осторонь проєкту не залишилися і освітні заклади Тернівського району м. Кривого Рогу.

            Відправною точкою для старту проєкту «Інженерний тиждень» в КЗШ№№42,45,117 став день народження відомого українця Сергія Корольова, вченого у галузі ракетобудування та космонавтики

            Говорять, що «Добрий початок, то половина справи». Напередодні «Інженерного тижня» в КЗШ№42 вийшла газета «Романтик космічної ери», присвячена Сергію Корольову. Урок в 11 класі «Розвиток винахідництва впродовж двох тисяч років», який провела вчитель Тетяна Особова, був цікавим за формою, корисним за результатом та пройшов на високій емоційний хвилі.

            А далі були і урок «Процес інженерного проектування», і виклик Cup challenge (побудова башти з горняток без допомоги рук командою з 4 учнів), і створення 3D - моделей органічних сполук та доповнена реальність за допомогою мобільного додатка LiCo.Organic, які  роблять процес вивчення хімії не тільки пізнавальним, але й цікавим, і робота над створенням «хімічного годинника» для складання формул оксидів,.і дослідження транспортної системи, і використання інженерії в медичній галузі, і виготовлення власноруч «марсохіда» та «венерохіда», готових до польоту…

            Під час проекту, який базується на концепції STEM освіти приміщення КЗШ№45 перетворилося на мейкерську та дослідницьку лабораторію: учні 3-В, 4-Б, 4-А досліджували природу звуків і створювали музичні інструменти маракаси, флейту, банджо,  аналізували фактори руху. А  учні 7-Б класу створили модель ракети.

            Активними учасниками проекту стали і учні молодших та середніх класів КЗШ№117. На уроках біології, вивчаючи тему «Стебло. Коренева система», під керівництвом педагогів Ольги Булгаки та Світлани Лузан діти виготовили конструкцію, за допомогою якої вивчили механізм підйому підземних вод. 

            Якщо у Вас немає музичних інструментів, то не біда – їх можна виготовити власними руками. Учні 4-Б класу разом з класним керівником Наталією Щербак виготовили власні маракаси, які тепер будуть використовувати на уроках музики.

            Виготовляти власні фільтри для очищення води, визначити причин забруднення атмосфери та водоймищ, збереження природних ресурсів, сортувати сміття, допомогти природі та виготовити власний сніг (шкода, що ним не можна пограти в сніжки...) вчилися учні 3-х класів під керівництвом Світлани Зайченко та Олени Погорєлової, відвідавши шкільний кабінет хімії.

            Участь в проекті дозволила старшокласникам КЗШ№42 та учням КЗШ№45,117 відчути себе справжніми розробниками, винахідниками чи інженерами, та самостійно створити звичні для нас прилади.