А+ Збільшити шрифт

А- Зменшити шрифт

ПОВІДОМЛЕННЯ про планову діяльність

опубліковано: 15 грудня 2022 оновлено: 29 квітня 2024

 

ПОВІДОМЛЕННЯ

про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

 

АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «КРИВОРІЗЬКИЙ ЗАЛІЗОРУДНИЙ КОМБІНАТ», Код

згідно з ЄДРПОУ 00191307

(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або

серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно  повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)

інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

  1. Інформація про суб’єкта господарювання

Юридична адреса: 50029, Дніпропетровська обл., місто Кривий Ріг, Покровський р-н, вулиця Симбірцева, будинок 1А. Контактний номер телефону: (0564) 444-23-00, (0564)95-84-18; електронна пошта кrrudа@кrrudа.dр.uа.

        2.   Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи1.

Планована діяльність, її характеристика.

Планована діяльність передбачає розкриття та розробку багатих залізних руд горизонтів 1575 і 1650 м ш. «Тернівська». Реконструкцію з метою підтримання потужностей підприємства, за адресою: м. Кривий  Ріг,   Тернівський   район,   вул. Грицевця 1, проммайданчик шахти «Тернівська». Видобування   залізних   руд здійснюється відповідно до діючого Спеціального дозволу на користування надрами № 2556   від   12 жовтня   2001   року,   площа   складає   114,1   га.   Запаси   корисних   копалин

затверджені протоколом ДКЗ СРСР від 26.04.1985 № 9719, від 18.12.1985 № 9885; та

протоколом ДКЗ України від 28.09.2016 № 3662, від 11.09.2018 № 4508, згідно останнього   родовище   поля   шахти   «Тернівська»   (колишня   назва   - шахта   ім.   Леніна)

 

1 Суб’єкт господарювання має право розглядати більше технічних та територіальних альтернатив.

 

багатих залізних руд визнане підготовленим до подальшої експлуатації. Відпрацювання запасів здійснюється у межах гірничого відводу, що складає 560,6 га згідно Акту про надання гірничого відводу № 3404 від 26.12.2018 р.

Технічна альтернатива 1.

Передбачається розкриття і розробка багатих залізних руд горизонтів   1575   і   1650 м   шахти   «Тернівська».   Реконструкція з   метою   підтримання   потужності   підприємства, за адресою: м. Кривий Ріг, Тернівський район, вул. Грицевця 1, проммайданчик шахти

«Тернівська».   Подальша  розробка родовища багатих руд на двох горизонтах -    1575 м та 1650 м передбачається із залишенням  в надрах частини руди у запобіжних ціликах для збереження житлових масивів селища і ставків.

Технічна альтернатива 2.

Передбачається розкриття і розробка багатих залізних руд горизонтів   1575   і   1650 м   шахти   «Тернівська».   Реконструкція з   метою   підтримання   потужності   підприємства, за адресою: м. Кривий Ріг, Тернівський район, вул. Грицевця 1, проммайданчик шахти «Тернівська».   Подальша  розробка родовища багатих руд на двох горизонтах -   1575   м та 1650 м передбачається без залишення в надрах частини руди у запобіжних ціликах.

                 3.Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи. Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.

Місце провадження планованої діяльності знаходиться в межах погодженого гірничого відводу та договорів оренди земельних ділянок. Шахта «Тернівська» та її проммайданчики знаходяться за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, Тернівський    район,    вул.    Грицевця    1.    Загальна    площа   земельних    ділянок    шахти

«Тернівська» АТ «КЗРК» складає 244,5516 га, за такими кадастровими номерами земельних   ділянок:   1211000000:07:214:0003   площею    233,2373    га; 1211000000:07:350:0007 площею 1,5486 га; 1211000000:07:295:0004 площею 9,7657 га.

Право користування даними земельними ділянками   -   оренда   згідно   з   Договорами оренди земельних ділянок.

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.

Не розглядається.

Планована діяльність здійснюється  у межах погодженого гірничого відводу, на площі згідно Спеціального дозволу на користування надрами та договорів оренди земельних ділянок.

                4.Соціально-економічний   вплив   планованої діяльності

Впровадження планованої діяльності дасть можливість розвитку товариства, забезпечення країни сировиною,   а   місцевого   населення   -   робочими   місцями; поповнення місцевого бюджету за рахунок сплати податків, відрахування на соціальні заходи, компенсацій та відшкодування місцевим жителям за відселення та знесення житлових будинків. Для захисту житлових будинків селища і ставків від шкідливого впливу підземних гірничих робіт передбачені гірничі заходи захисту, що полягають в залишені в надрах запобіжних ціликів.

                 5.Загальні технічні характеристики, у   тому   числі   параметри   планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)

Розкриття   і   розробка   багатих   залізних   руд   горизонтів    1575   і   1650   м   шахти «Тернівська» передбачає видачу руди з горизонтів 1575 м та 1650 м на денну поверхню скіповим підйомом через дробильно-бункерний   комплекс   (ДБК)   горизонту   1650   м ствола «Тернівський». Пуста порода з обох горизонтів видається через бункерний комплекс (БК) гор. 1650 м ствола «Сліпий-Допоміжний» на гор.1125 м і далі до ствола«Тернівський», в якому скіповим підйомом видається   на поверхню.   Транспортування руди та   пустої   породи   по   горизонтам здійснюється   електровозами з   вагонетками   по кільцевому маршруту.

Продуктивність шахти «Тернівська» складе:

-   по руді - 1860 тис. т. на рік;

-   по пустій гірській породі - 180 тис. т. на рік.

Режим роботи підприємства прийнятий - 3 зміних7 годинх305 днів. Проектом передбачається:

-   поглиблення стволу «Фланговий» з гор. 1500 до гор. 1650 м;

-   поглиблення стволу «Сліпий-Допоміжний» з гор.1575 до гор. 1650 м;

-   поглиблення стволу «Тернівський» гор. 1575 м до гор. 1650 м;

-   будівництво рудного ДБК нижче гор. 1650 м. ствола «Тернівський» і породного БК нижче гор. 1650 м ствола «Сліпий-Допоміжний».

Переробка  видобутої руди,   її   складування та   відвантаження   буде здійснюватися на проммайданчику дробильно-сортувальної фабрики (ДСФ) шахти   «Тернівська». Проєктом передбачається реконструкція надшахтної будівлі, дробкорпусу,   а   також корпусу сортування   поверхневого   комплексу   ДСФ   шахти   «Тернівська»   для встановлення нового обладнання із збереженням існуючої технології. Пусті породи доставляються на поверхню скіпами у приймальний бункер надшахтної будівлі та конвеєром № 10 транспортується до будівлі   завантажувального   бункеру.   З   бункеру пуста порода   завантажується   в   автотранспорт   та   вивозиться   для   рекультивації південної частини відпрацьованого кар’єру №3. Некондиційна рудна фракція (НФРМ) видаляється в   приймальний   бункер   ДСФ.   Транспортування   некондиційної   рудної фракції (хвостів) передбачається автомобільним транспортом у відведені місця для складування з метою можливої подальшої переробки. Подальша  розробка родовища багатих руд на двох горизонтах - 1575 м та 1650 м передбачається із залишенням частини руди у запобіжних ціликах для збереження житлових масивів і ставків.

Реконструкцію   поверхневого   комплексу   дробильно-сортувальної   фабрики   шахти «Тернівська»   прийнято   проводити у дві черги будівництва: I черга будівництва:

-   реконструкція надшахтної будівлі;

-   реконструкція дробильного корпусу;

-   будівництво очисних споруд дощових вод. II черга будівництва:

-    реконструкція корпусу сортування з заміною трьох грохотів ГІТ-51 М на три грохоти НР18/36/1 компанії SІЕВТЕСНNІК з одночасним будівництвом аспіраційної установки.

                6.Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1

При   проектуванні   планованої   діяльності   враховані   екологічні,    санітарно- гігієнічні, протипожежні, містобудівні й територіальні обмеження згідно з вимогами чинних нормативних документів. Екологічні обмеження встановлюються відповідно до природоохоронного законодавства України. Врахування специфіки впливу планованої діяльності на довкілля проводиться відповідно до вимог чинного законодавства.

-     Обмеження впливу на повітряне середовище шляхом дотримання вимог не перевищення гранично допустимих концентрацій (ГДК) шкідливих речовин в атмосферному повітрі;

-    Обмеження впливу на водне середовище у відповідності до Водного кодексу України та інших чинних нормативно-правових актів;

-    Обмеження впливу на рослинний і тваринний світ у відповідності до законодавчих   вимог   щодо:   збереження   біорізноманіття   об’єктів   рослинного   і тваринного світу; збереження умов місцезростання об’єктів рослинного світу; недопустимості погіршення середовища існування, шляхів міграції та умов розмноження диких тварин; запобігання небажаним змінам природних рослинних угруповань та негативному впливу на них господарської діяльності тощо;

-      Обмеження впливу на ґрунти шляхом дотримання вимог не   перевищення значення ГДК забруднюючих речовин в ґрунті, нормативів радіаційної безпеки, дотримання вимог Земельного   Кодексу   України,   Закону   України   «Про   охорону земель»;

-       Максимально можливе використання відходів повторно у виробництві, забезпечення розміщення відходів у навколишньому середовищі екологічно безпечним способом згідно з Законом України «Про відходи» та іншого природоохоронного законодавства;

-      Дотримання  нормативів шумового впливу на межі найближчої житлової забудови.

щодо технічної альтернативи 2

Теж саме, що для технічної альтернативи 1.

щодо територіальної альтернативи 1

Передбачається:    дотримання    територіальних    обмежень,    визначених містобудівною,   інженерно-транспортною   та   промисловою    інфраструктурою,    яка склалася на території планованої діяльності та поряд з нею; забезпечення меж санітарно-захисної зони та допустимого рівня впливу шкідливих факторів на цій межі; використання земельних площ в межах земельних ділянок, наданих у користування у відповідності з вимогами чинного законодавства, використання відведеного гірничого відводу.

щодо територіальної альтернативи 2

Не розглядалась.

                7.Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1

Шахта «Тернівська» діюча, перед початком проектування були проведені інженерно-геологічні дослідження, техніко-економічне обґрунтування доцільності реконструкції, увесь обсяг необхідних дослідницько-вишукувальних робіт. Проектом передбачене використання сучасної високопродуктивної техніки на гірничопідготовчих роботах та очисному вийманні.   Проектні   рішення   відповідатимуть   чинному законодавству України, та передбачатимуть впровадження технологічних заходів, які в повній мірі забезпечуватимуть допустимий рівень   забруднення   навколишнього середовища. Інженерна   підготовка   і захист території здійснюється   існуючою   на   шахті та проммайданчиках інфраструктурою.

щодо технічної альтернативи 2

Теж саме, що для технічної альтернативи 1.

щодо територіальної альтернативи 1

Інженерна підготовка і захист території здійснюється існуючою на шахті та проммайданчиках інфраструктурою. Планована діяльність здійснюється у межах погодженого гірничого відводу та договорів оренди земельних ділянок. Дотримання проектних рішень в період будівництва і експлуатації, що забезпечуватиме раціональне використання природних ресурсів. Передбачаються охоронні, захисні та компенсаційні заходи.

щодо територіальної альтернативи 2

Не розглядалась.

                  8.Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля: щодо технічної альтернативи 1

Сфера можливого   впливу в процесі розкриття і розробки   багатих залізних руд горизонтів 1575 і 1650 м шахти «Тернівська», із залишенням в надрах частини руди у запобіжних ціликах для збереження житлових масивів селища і ставків, реконструкції з метою підтримання потужності підприємства, охоплює:

-   вплив на атмосферне повітря - вплив викидів забруднюючих речовин при роботі техніки та   механізмів,   здійснення   операцій транспортування,   дроблення та   сортування та інших операцій;

-   вплив на рослинний та тваринний світ - планована діяльність не матиме негативного впливу на рослинний та тваринний світ, їх популяції та міграції. Території ПЗФ (вищого та нижчого рангів) у межах проммайданчика відсутні;

-   вплив на клімат та мікроклімат - вплив не передбачається;

-    вплив на техногенне середовище - прийнятний у разі дотримання технологічних режимів експлуатації. Негативний у разі виникнення аварійних ситуацій;

-   вплив на соціальне середовище -   вплив   виробничого   шуму,   відселення мешканців декількох житлових будинків;

-   вплив на водне середовище - скидання стічних вод у водоносні горизонти, водні об’єкти не здійснюється, вплив прийнятний у разі дотримання технологічних режимів експлуатації. Негативний у разі виникнення аварійних ситуацій;

-   вплив на геологічне середовище - ведення гірничих робіт, спрямованих на вилучення з надр родовища природно багатих руд і пустих гірських порід, що визначає зрушення гірського масиву і земної поверхні;

-    вплив на ґрунти -   ведення гірничих робіт впливає на зрушення  гірського масиву і земної поверхні.

щодо технічної альтернативи 2

Вплив на довкілля при реалізації технічної альтернативи 2 аналогічний такому як при реалізації технічної альтернативи 1, але визначає більші об’єми та площі зрушення гірського масиву і земної поверхні, що обумовлює необхідність більшого відселення житлових масивів та можливі порушення в стані експлуатації ставків.

 

щодо територіальної альтернативи   1

Теж саме, що для технічної альтернативи 1.

щодо територіальної альтернативи 2

Не розглядалась.

                  9.Належність планованої діяльності до першої чи   другої   категорії   видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний   пункт і частину статті   3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

Об'єкт планованої діяльності відноситься до другої категорії видів планованої діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля, згідно підпункту 3.1 пункту 3 частини 3 статті 3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» від 23.05.2017 р. № 2059-УІП.

                 10.Наявність підстав для здійснення   оцінки транскордонного   впливу   на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)

Підстави для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля відсутні.

                  11.Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля відповідає ст.6 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» від 23.05.2017 № 2059-УШ та Додатку 4 Постанови КМУ від 13.12.2017 р.

№ 1026.

               12Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.

Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:

      підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності;

аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації,   яку   надає   суб’єкт господарювання,   а   також   інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;

       надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;

        врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.

     У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Забороняється розпочинати провадження   планованої діяльності   без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

                      12.Процедура оцінки впливу на довкілля   передбачає   право   і   можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.

На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь -які зауваження і пропозиції до звіту з   оцінки впливу   на довкілля та   планованої діяльності, а також взяти участь у   громадських   слуханнях.   Детальніше   про   процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

Тимчасово, на період дії та   в   межах   території   карантину,   встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої   респіраторної   хвороби   (СОVID-19),  спричиненої   коронавірусом  SARS -СоV-2, до повного його скасування та протягом 30 днів   з   дня   скасування   карантину, громадські слухання не проводяться і не призначаються на дати, що припадають на цей період,   про що зазначається   в оголошенні   про початок громадського   обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля.

                         13.Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Протягом 20 робочих днів з   дня   оприлюднення   цього   повідомлення   на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої   діяльності,   обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно   спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.

У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних.   Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з   оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення   обсягу досліджень та рівня деталізації інформації,   що підлягає включенню до звіту з оцінки   впливу на довкілля.   Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

                        14.Рішення про провадження планованої діяльності

Відповідно до законодавства рішенням про   провадження   даної   планованої діяльності буде Висновок з оцінки впливу на довкілля, у якому визначено допустимість провадження такої планованої діяльності (ч. 3 ст. 11 Закону   України   «Про   оцінку впливу на довкілля»)

 

що видається в Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України

та інші   документи дозвільного характеру,   передбачені   законодавством,   за умови що вони не передбачають встановлення (затвердження) змін у діяльності, затвердженій (схваленій)   рішенням   про   провадження   планованої діяльності   або   подовження   строків її провадження (згідно пункту 9 статті 9 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля»)

                 15.Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України. Поштова адреса: 03035 м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, контактна особа - заступник директора департаменту - начальник відділу оцінки впливу на довкілля Департаменту екологічної оцінки - Грицак Олена Анатоліївна. тел./факс. (044) 206-31-40, 206-31-50; е-mail: ОVD@ mepr.gov.uа.

Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2022